2006 – Aφροδίτη Ανδρεώλα

Στη δεύτερη, μέσα στον ίδιο χρόνο, ατομική της έκθεση με τίτλο “εσωτερικές σκέψεις”, η Ζάννα μας παρασύρει μέσα στο δικό της πολύχρωμο κόσμο και μας καλεί να τον “κοιτάξουμε” και όχι απλώς να τον “δούμε”, υπακούοντας σε εσωτερικές παρορμήσεις  και εμπνευσμένες καλλιτεχνικές ανησυχίες.  Κατορθώνει να βγάλει στα έργα της την εσωτερική ζωή των μορφών της εκφραστικά και απροκάλυπτα όπως αυτή καταλαβαίνει και σκέπτεται.
Τα έργα της Ζάννας φαντάζουν φωτεινά,  παράξενα και ζωντανά που για να φωτιστούν θέλουν το πιο χτυπητό κόκκινο, το πιο εκτυφλωτικό κίτρινο, το πιο βαθύ μπλε ή αντίθετα με μόνο δυο χρώματα, το άσπρο και το μαύρο, κατορθώνει να αγγίξει τους στίχους της φίλης της ποιήτριας Όλγας Μιχέλη, και να τους μετουσιώσει σε εικόνες υπερβατικές ποιητικές γεμάτες συναίσθημα και πάθος.

Χρησιμοποιώντας λιγάκι μπλε δημιουργεί τη σειρά “μπλε ρολόι” που όπως λέει η ζωγράφος “η αδυναμία στο πρωινό ξύπνημα με έκανε να αλλάζω καθημερινά τη θέση του μπλε ρολογιού. Ο πρωινός ήχος γέμιζε μυστήριο τις γωνίες του δωματίου μου και κάθε μία χωριστά αποτυπώθηκε στον καμβά”.
Μέσα από μια λεπτομερή παραστατικότητα, εμπεριέχονται εν τούτοις στοιχεία υπερρεαλισμού, εμπνευσμένη η καλλιτέχνης από τον δάσκαλο της τον αείμνηστο ζωγράφο και λογοτέχνη Κώστα Ρούτη, μαθητή του υπερρεαλιστή ζωγράφου Εγγονόπουλου.

Η παραστατικότητα μετατρέπεται σε αντικείμενο σκέψης και αφορμή πνευματικού στοχασμού.  Κυρίαρχο στοιχείο στα έργα της είναι η ανθρώπινη μοναξιά και η υπαρξιακή αγωνία του ατόμου που ζει μέσα στην πόλη αναζητώντας τρόπους να δραπετεύσει από τις παγίδες  της αστικής καθημερινότητας του, που το αφήνει απογυμνωμένο και ξένο μέσα στην ίδια του την πόλη να αναζητά  το αίνιγμα της ύπαρξης του.

Μοναξιά, φιλία, χαμένη παιδικότητα, πικρία για έρωτες που φεύγουν, όνειρα για έρωτες που έρχονται και κάπου μια ματιά στο αρχαίο Ελληνικό μεγαλείο είναι τα θέματα που απασχολούν την Ζάννα.  Τα μεταφέρει πάνω στον καμβά με τον δικό της χαρακτηριστικό τρόπο, κόβοντας τα αντικείμενα, τις μορφές της απότομα, σαν να ζουμάρει σ’ ένα  σημείο, που αυτή θεωρεί σημαντικό και έτσι επιτρέπει στο θεατή να συμπληρώσει αυτός την συνέχεια όπως αυτός θέλει όπως τον εκφράζει.

«Οι εσωτερικές σκέψεις» της Ζάνας απορρέουν από βιωματικές, υπαρξιακές καταστάσεις καθώς και από τις επιθυμίες της να ανιχνεύσει την καλλιτεχνική και κοινωνική της ταυτότητα εκφράζοντας παράλληλα μια προσωπική στάση ζωής.

Ανδρεώλα Αφροδίτη
Ζωγράφος-Ιστορικός Τέχνης

Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Google Plus